BR Havenfall Extract - Sara Holland 4/5



I wanted to read books from Sara Holland for very long time and I am very happy I got my hands on extract from her newest book called Havenfall. This book will be published on 3rd March 2020 so put it on your wish list.
It is hard to review a book from 30 pages. What I read were first two chapters hence I can’t say if the book was predictable or if there are any plot twists.
What I am very impressed with is how captivating the beginning of the story was. The world that Sara is drawing up in the first two chapters is interesting and I do want to know more about it. I really enjoyed the names used in the book. The Inn that guards a portal to other worlds called Havenfall is so fitting. I am not sure yet how I feel about the main character Maddie. She seems torn and misplaced in the real life, how it will change once she gets to the Havenfall is yet to be seen. I loved Taya and I had vivid image of her just after few lines. Her first appearance seems too important not to have any major role in the story and I am very curious to see what awaits her in the rest of the book.
I really loved Sara Holland’s writing style. I wouldn’t say it is easy to read, her writing style is rich and figurative and very unique. The way she mixes descriptions and actions is refreshing. When it comes to writing style I would put her in the same category as Neil Gaiman and that is why Sara Holland is my new favourite writer.
I really enjoyed this extract and I am looking forward to continue the story in March 2020.




Knihy od Sara Holland chcem čítať už dlho a preto som rada, že som dostala do rúk Havenfall. Táto kniha bude vydaná 3. Marca 2020 takže si ju pridajte na zoznam.
Je náročné ohodnotiť knihu na základe 30tich strán čo sú vlastne 2 kapitoly, nemôžem vám teda povedať či sa dá dej predpovedať alebo či sú v ňom nejaké zvraty.
Čo vám viem povedať je že som očarená aký pútavý je začiatok príbehu. Svet ktorý Sara buduje v prvých dvoch kapitolách je zaujímavý a chcem o ňom vedieť viac. Páčili sa mi mená v knihe. Motel ktorý tvorí bezpečný portál medzi svetmi sa volá Havenfall (voľný preklad: padajúce útočisko) a perfektne to sedí. Zatiaľ si nie som istá hlavnou hrdinkou Maddie. Zdá sa, že sa vo svojom živote cíti ako na zlom mieste a že nezapadá to ako sa zmení v Havenfall sa ešte len ukáže. Páčila sa mi Taya a hneď po pár vetách som mala pred očami jej živý obraz. Jej „nástup“ do deja sa zdá priveľmi dôležitý na to aby nemalá významnú úlohu v knihe a preto som veľmi zvedavá na zvyšok knihy.
Štýl písania Sary Holland sa mi veľmi páči. Nepovedala by som že je to ľahké čítanie, jej štýl je bohatý, figuratívny a jedinečný. Spôsob akým mieša opisy a akciu je osviežujúce. Čo sa písania týka Sara podľa mňa patrí do tej istej skupiny ako Neil Gemain a preto je moja najnovšia obľúbená spisovateľka.
Tento výťažok z knihy sa mi veľmi páčil a už sa neviem dočkať na pokračovanie príbehu v Marci 2020.

No comments:

Post a Comment

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com