BR: Môj život kamionistky by Jarmila Zacher Pajpachova 3/5


"Náhodná udalosť ale môže priniesť nesmierne veľa zvratov v ľudskom osude a po každej búrke, predsa len vyjde slniečko."

Toto je skutočný príbeh, ženy ktorá plávala proti prúdu a nevzdala sa ani keď situácia vyzerala úplne beznádejne. Jarmila Zacher Pajpachová nie je spisovateľka, je to žena, ktorá sa rozhodla napísať svoj príbeh a tým dodať silu a energiu iným. Príbeh je krátky, zmestil sa na 106 strán. Možno aj vďaka tomu má dobrú dynamiku a skvelé stupňovanie.

Kniha začína opisom autorkinho detstva, postupne rozpráva o škole a neskôr o láske a manželesvte. No najdôležitejším prvkom v knihe je rodina a vzťahy v nej. Dobré a zlé rodinné vztahy sú do podrobna opísané a skvelo zobrazené a to na mňa urobilo dojem. Záverečné kapitoly knihy sa venujú cestovateľským skúsenostiam počas jazdy na kamióne. Práve tieto sú plné dobrodružsvta a neočakávaných zážitkov. Každej krajine je venonvaná jedna kapitola preto je celý dojem veľmi uhladený a organizovaný. Z celého textu je cítiť neskúsenosť autorky, no nepovažujem to za slabosť. Práve naopak, dodáva to knihe autenticitu. 

Vzhľadom na to, že kniha je autobiografia hlavou postavou je autorka sama, teda Jarmila, okrem nej sa dozvedáme veľa o jej mamke s ktorou mala vynikajúci vzťah, a súčasnom manželovi, ktorého som si veľmi obľubila pretože má skvelý charakter a dobrý zmsel pre humor. 
"Miláčik, ty aj keď budeš mať stopätdesiat rokov, stále sa budeš tlačiť do toho kamióna. Nechápem, že ťa to tak baví."

Kniha sa mi páčila, pretože som si uvedomovala, že veci, ktoré sa v nej odohrali sa naozaj udiali v živote reálnej ženy. Dokonca ma príbeh v záverečnej časti rozplakal. Emócie, ktoré sa zo strán hrnuli boli priamé a skutočné. Mala som možnost autorku stretnút a jej veselá a živá povaha by vám nenapovedala o veciach ktoré v knihe opisuje. Mám pred ňou velký rešpekt.

Môj život kamionisky si prečítajte ak máte radi skutočné príbehy. Ak sa vám páčia knihy, ktoré zobrazujú trpkú cestu životom a to ako sa s nimi človek vysporiada, ako zdvihne hlavu a ide ďalej. A taktiež ak máte radi silné postavy ktoré sa nikdy nevzdávajú.

No comments:

Post a Comment

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com